tag:blogger.com,1999:blog-105456411449774639.post1419506877640026881..comments2023-03-15T14:48:33.698-07:00Comments on Tillys Blogg: Ingen Metro under Öresund.Tillys Blogghttp://www.blogger.com/profile/02081089894896061331noreply@blogger.comBlogger3125tag:blogger.com,1999:blog-105456411449774639.post-62530668270148355562013-12-09T00:31:57.451-08:002013-12-09T00:31:57.451-08:00Nu finns artikeln som jag refererade till även på ...Nu finns artikeln som jag refererade till även på nätet, Sydsvenskan 5 december 2013. http://www.sydsvenskan.se/sverige/oresundsmetro-kan-ge-tunnelbanenat-i-malmo/Anonymoushttps://www.blogger.com/profile/00787284238267797385noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-105456411449774639.post-85215853942266057412013-12-06T02:53:07.169-08:002013-12-06T02:53:07.169-08:00Jag instämmer i din uppfattning om metron Christer...Jag instämmer i din uppfattning om metron Christer. Jag fick en intressant på Facebook i denna sak "om vilka samhällsekonomiska kalkyler som tunnelbanan i Stockholm får bryta emot?" Tillys Blogghttps://www.blogger.com/profile/02081089894896061331noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-105456411449774639.post-23645454166754285882013-12-05T15:29:27.188-08:002013-12-05T15:29:27.188-08:00Jag är helt för en Öresundsmetro. Inför varje infr...Jag är helt för en Öresundsmetro. Inför varje infrastrukturprojekt sägs att samhällsnyttan inte motiverar kostnaderna, men man tänker inte på de dynamiska effekterna. Så sade man också om Citytunneln. <br />En annan fördel med en Öresundsmetro är, att ett tunnelbanenät under Malmö kan byggas. Läs om det i Sydsvenskan, 5 december 2013, sidan A10. Artikeln finns ännu inte på nätet. <br />Det tradiga med alla slags infrastrukturprojekt är, att utredningar och kommande överklaganden drager ut på tiden. Snacka om byråkrati! När väl spaden sätts i marken, går det undan. Man måste snabba upp planarbetena på alla nivåer, utan att göra avkall på kvaliteten. Anonymoushttps://www.blogger.com/profile/00787284238267797385noreply@blogger.com